Шахраї розсилають користувачам соцмереж повідомлення про неіснуючі виплати або допомогу. Надалі аферисти пропонують перейти за посиланням, які спрямовують на сайти-приманки, схожі на справжні сайти державних органів.
Задля правдоподібності зловмисники навіть використовують схожі логотипи, інтерфейси офіційних інтернет-сторінок. На сайтах розміщені посилання на фішинг-ресурси, де необхідно авторизуватись. Жертва заповнює анкету, в якій вказує номер мобільного телефону, пін-код, пароль до інтернет-банкінгу тощо. Після заповнення анкети інформація автоматично стає відомою шахраям, які тепер мають можливість використовувати її у своїх цілях.
Що робити?
📌 Довіряйте лише офіційним ресурсам. Перевіряйте інформацію на офіційному сайті;
📌 не переходьте за сумнівними посиланнями;
📌 не вводьте реквізити платіжних карток та особисту інформацію на незнайомих та підозрілих платформах;
📌 звертайте увагу на те, що офіційні сторінки державних органів, благодійних організацій у соціальних мережах мають бути верифікованими (з позначкою);
📌 негайно припиніть розмову, якщо невідомі особи телефонують і пропонують отримати фінансову допомогу;
📌 у разі, якщо ви ввели відомості на шахрайському сайті, негайно заблокуйте картку.
Якщо бачите подібне шахрайське повідомлення про «виплати всім» – його не варто поширювати, коментувати чи ставити реакцію, а слід поскаржитися на повідомлення і заблокувати сторінку, яка його опублікувала.
Залишити відповідь