Мета базової загальної середньої освіти – розвиток і соціалізація учнів, формування їхньої національної самосвідомості, культури, екологічного стилю мислення і поведінки, творчих здібностей, здатності до саморозвитку й самонавчання в умовах глобальних змін і викликів.
У школі №3-колегіумі на уроках трудового навчання цього досягають, залучаючи учнів до проєктної діяльності. Адже це провідний засіб розвитку і навчання учнів, який допомагає формувати здатність до самостійного навчання, умінь конструювати процес пізнання і на практиці реалізувати заплановане.
Результатом проектно-технологічної діяльності учнів є проєкт – спроєктований і виготовлений виріб чи послуга.
Учитель і учні разом обирають об’єкт проєктування, досліджують і обґрунтовують форму або конструкцію виробу, досліджують і добирають матеріали, визначають необхідні технологічні процеси, за допомогою яких буде виготовлено виріб, розробляють необхідні для виготовлення виробу проектно-технологічні документи — малюнок, ескіз, технічний рисунок, схема тощо, виконують заплановані роботи.
На завершення мають готовий виріб. Для прикладу, учні 6-х класів проєктують, досліджують і виготовляють серветниці. Різні форми виробу та техніка виконання дають відмінний результат.
Олег Чуйко,
вчитель трудового навчання школи №3-колегіуму
Залишити відповідь