З 16 січня 2021 року набувають чинності окремі норми закону «Про забезпечення функціонування української мови як державної». Про це нагаюуть в обласному управлінні Держпродспоживслужби.
Нововведення можуть торкнутися кожного українця, який користується будь-якими послугами чи купує будь-які товари. Адже від названої дати усі надавачі послуг будуть зобов’язані обслуговувати та надавати інформацію в Україні українською мовою. Лише на прохання клієнта його персональне обслуговування може здійснюватися іншою мовою.
Чинності набуває стаття 30 Закону про мову. Вона говорить, що мовою обслуговування споживачів в Україні є державна мова. Відтак інформація про товари та послуги на території України надається українською.
Якщо ж споживач все ж потрапить у ситуацію, коли будуть порушені його права на отримання інформації та послуг українською мовою, то насамперед він має зафіксувати порушення у книзі скарг і звернутися до менеджера або вищої керівної посадової особи установи з проханням виправити ситуацію.
Також кожен громадянин може скласти скаргу на ім’я Уповноваженого із захисту державної мови, надіслати її письмово або електронною поштою. Заповнити форму скарги можна і на сайті на сайті Уповноваженого із захисту державної мови за адресою.
Важливо надати максимально повну інформацію про суб’єкт господарювання, обставини та докази, що підтверджують порушення. Якщо скарга вмотивована, то закладу оголосять попередження та вимогу усунути порушення протягом 30 днів.
У разі повторного порушення протягом року на заклад чекає штраф від 5100 до 6800 гривень. Скласти протокол і виписати штраф має уповноважений або його представник.
Омбудсмен за потреби може залучати працівників поліції, органів державної та місцевої влади.
Залишити відповідь