Верховна Рада ухвалила закон про перехід на електронні трудові книжки. Електронна трудова книжка дасть можливість уповноваженим органам призначати людині пенсію автоматично (без звернення), інформує пресслужба Черкаської ОДА.
За людиною буде зберігатися право вибору для покращення запропонованого розрахункового розміру, а саме:
- або надає відомості про отримувану заробітну плату за період до 2000 року (до запровадження персоніфікованого обліку),
- або відтермінує вихід на пенсію для одержання підвищення до пенсії на 0,5–0,75 % за кожний повний місяць роботи після досягнення пенсійного віку, або використовує право на призначення пенсії.
Враховуючи, що в Державному реєстрі загальнообов’язкового державного соціального страхування є відомості про 13 млн працівників, його наповнення даними, які містяться в паперових трудових книжках, буде проведено у перехідний період протягом 5 років.
Наповнення відомостей відбуватиметься:
– як роботодавцем, так і безпосередньо застрахованою особою;
– через веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України з обов’язковим накладанням кваліфікованого електронного підпису.
Слід зазначити, що оригінал паперової трудової передається на зберігання працівнику як офіційний документ. Якщо працівник виявить бажання продовжити її ведення, то роботодавець на його вимогу буде зобов’язаний паралельно із електронним обліком трудової діяльності також внести до паперової трудової книжки записи про прийняття на роботу, переведення та звільнення.
Залишити відповідь