Для забезпечення прав дітей з особливими освітніми потребами МОН працює над запровадженням кодифікації підручників. Планується, що під час маркування підручників замість діагнозу писатиметься спеціальний код, який вказуватиме, для яких категорій дітей написано та підготовлено книгу, інформує прес-служба Черкаської ОДА з посиланням на інформацію Міністерства освіти і науки України.
– Для нас важливо створити комфортні умови для навчання дітей з усієї України. Вже давно ведеться дискусія про те, що дітям не обов’язково і навіть шкідливо вказувати на те, що вони мають діагноз, який може обмежити їхні можливості на самореалізацію. Ми прагнемо, щоб, зростаючи, кожна українська дитина була відкритою до можливостей навколишнього світу. Для цього потрібно акцентувати увагу дітей на їхніх можливостях та талантах, а не на недоліках, – зазначив заступник Міністра освіти і науки України Павло Хобзей.
Міністерство освіти і науки України систематично працює над тим, щоб захистити права дітей з особливими освітніми потребами. Так, 26 жовтня 2016 року було внесено зміни в постанову Кабінету Міністрів України від 23 квітня 2003 року №585 «Про встановлення строку навчання у загальноосвітніх навчальних закладах для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку».
Зокрема, з огляду на термінологію Конвенції ООН «Про права осіб з інвалідністю», було змінено:
Слова в назві постанови та далі по документу « ,які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку» замінили словами «з особливими освітніми потребами»;
слово «вадами» замінили словом «порушеннями»;
означення діагнозу «розумово відсталі діти» замінили на «діти з порушеннями розумового розвитку».
Зазначені зміни дають змогу трансформувати найменування вищезазначених означень не лише в постанові, а й при маркуванні документації, підручників тощо.
Процес трансформації правового поля України до світових стандартів потребує не лише часу, а й злагодженої роботи різних гілок влади в Україні. На сьогодні терміни на кшталт «діти, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку» чи «розумово відсталі діти» містяться в багатьох нормативних документах.
Зокрема, термін «діти, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку» хоч і виключено зараз з постанови КМУ, але він досі присутній в тексті Закону «Про загальну середню освіту». Щоб це змінити, потрібні зусилля не лише Міністерства освіти і науки України, а й Верховної ради України.
– Ми сподіваємося на сприяння Верховної Ради України, а також інших державних органів у роботі над покращенням умов, в яких виховуються наші діти. Створення толерантної та рівної атмосфери для кожного має стати завданням загальнонаціонального масштабу, – додав Павло Хобзей.
Залишити відповідь