Гра супроводжує людину протягом усього життя, протягом усього існування людства. Адже, в якійсь мірі, усе наше життя – це гра. Навіть стаючи дорослими, опиняючись у певних життєвих ситуаціях, ми приміряємо на себе ту чи іншу роль. А для маленької дитини гра – це основний вид діяльності, це засіб взаємодії з навколишнім світом, засіб його пізнання. Недаремно гру називають королевою дитинства. Тому, звичайно, потенціал гри повинен бути використаний і у навчальному процесі. Адже за вмілого використання гра може стати незамінним помічником педагога.
Гра – іскра, що запалює вогник допитливості, зацікавленості та вимагає концентрації уваги учнів, напруження їх сил. Вона має здатність організувати життя дітей, наповнити його змістом. Гра в навчанні – це спосіб зробити роботу цікавою, а зовсім не спосіб звільнити дитину від неї. На сьогодні існує безліч класифікацій ігор за різними ознаками, які вчителі початкових класів школи №3-колегіуму творчо використовують під час уроків.
Тільки залучення дітей до активної ігрової діяльності, у якій вони були б не споглядачами, а творцями своєї думки, динамічність та емоційність педагогічного процесу дозволяють їх прилучити до нелегкої «професії» учня. В своїй роботі педагоги використовують такі навчальні ігри: гра – подорож, гра – змагання, гра – ярмарок, гра – аукціон, ділова гра, сюжетно – рольова гра. Особливістю запропонованих ігор є їхня універсальність, тобто будь – який вчитель, незалежно від навчального предмету та вікових особливостей учнів, використовує всі ці ігри, наповнивши їх своїм навчальним змістом. Зрозуміло, що підготовка уроку – гри потребує значно більше часу, ніж підготовка до звичайного уроку. Але педагогічний результат такого заняття є значно більшим. А винагородою за зусилля та затрачений на підготовку час є сяючі очі дітей, міцні знання, прагнення нових відкриттів та позитивний настрій і учнів, і вчителя.
Яна Таран,
учитель початкових класів школи №3-колегіуму
Залишити відповідь