Днями Одеській залізниці виповнилося 150 років. Саме півтора сторіччя тому два поїзди з пасажирами вирушили в дорогу по новозбудованій залізниці Північного Причорномор’я. З цієї дати бере початок роботи Одеська залізниця.
Назва магістралі змінювалася тричі – у документах періоду проектування, будівництва та перших років експлуатації. Спочатку залізниця мала назву «Одесько-Парканська», до моменту її введення в експлуатацію вона отримала назву «Одесько-Балтська», а після закінчення будівництва і приєднання Єлисаветградської залізниці у 1869 році отримала сучасну назву.
Протяжність першої залізничної гілки сягала 220 верст, вона складалася з ліній Одеса – Балта, Роздільна – Кучурган і гілки від Тираспольської застави до Карантинної гавані в Одеському порту. За перший рік роботи залізниці (1866 р.) було перевезено майже 80 тис. пасажирів.
Через півтора століття це одне з найпотужніших підприємств України, яке займає провідне місце в транспортному обслуговуванні Північного Причорномор’я. Одеська залізниця охоплює шість областей Південної та Центральної України, де працює близько 44 тисяч залізничників, які мають престижну роботу. За даними поточного періоду 2015 року середньомісячна заробітна плата працівників залізниці становить 4 тис. 913 грн, що є й залишається найбільшим показником серед залізниць України.
Наразі експлуатаційна довжина колій Одеської залізниці сягає майже 4 тис. км, з яких понад 1,7 тис. км є електрифікованими. Послугами залізниці щорічно в середньому користуються 35 млн пасажирів. Залізниця обслуговує майже 4,5 тис. підприємств. На Одеської магістралі щорічно навантажується понад 30 млн тонн вантажів. У межах залізниці функціонують 9 морських та 3 річкових порти, на які припадає 80% вантажообігу портів України. На залізниці проводиться планомірна робота щодо розвитку залізничної інфраструктури та збільшення пропускної спроможності дільниць та переробної спроможності станцій. Одну з ключових позиції займає поетапне проведення робіт по збільшенню пропускної спроможності у напрямку ДП «МТП «Южний» та ТОВ «ТІС».
Ще одним з головних показників у роботі підприємства – є сплата податків до бюджету. З січня по жовтень поточного року Одеська залізниця перераховала до бюджетів та цільових фондів понад 2 млрд. гривен. Майже 900 млн. грн. – податки й платежі до держбюджету.
Сьогодні на долю магістралі припадає 20% вантажообігу та понад 16% пасажирообігу залізниць України – це свідчення того, що Одеська залізниця є вагомою частиною транспортної системи держави. Днями Одеська залізниця перейшла до нового етапу розвитку – стала регіональною філією ПАТ «Укрзалізниця».
Прес-центр Одеської залізниці
Залишити відповідь