Локомотивними бригадами виробничих підрозділів регіональної філії “Одеська залізниця” публічного акціонерного товариства “Українська залізниця” з початку 2018 року у 170 випадках застосовувалось екстрене гальмування на локомотивах і моторвагонних поїздах з метою попередження наїздів на сторонніх осіб, які не санкціоновано знаходились на залізничних коліях в зоні пересування рухомого складу. В 130 випадках наїзд вдалося попередити, проте 40 випадків наїзду на громадян попередити не вдалося, в результаті чого 25 людей травмовано смертельно та 17 потерпілих госпіталізовано. У всіх випадках наїздів на громадян рухомим складом, локомотивними бригадами, з метою попередження наїзду на громадян, застосовувалось екстрене гальмування з подачею піску, подача сигналів великої гучності та в нічний час світлових сигналів перемиканням прожекторів.
Аналіз свідчить, що більша частина випадків наїздів рухомим складом на громадян сталася внаслідок порушення потерпілими Правил безпеки громадян на залізничному транспорті України, затверджених наказом Міністерства транспорту від 19.02.1998 № 54, зареєстрованих у Мін’юсті 24.03.1998 за № 193/2633, а саме:
- перехід залізничних колій в невстановлених місцях, перед входом в небезпечну зону;
- ходіння по залізничних коліях; зниження уваги за наявністю поблизу рухомого складу;
- не звернення уваги на подачу світлових сигналів та сигналів гучності, які подаються з тягового рухомого складу;
- не звернення уваги на оголошення гучномовця по станціям та вокзалам;
- використання навушників;
- перебування в стані алкогольного сп’яніння на залізничних коліях, самогубство та інше.
В зв’язку з численними випадками нехтування як дорослими так і дітьми вищевказаних правил безпеки, у жовтні оголошено місячник профілактично-роз’яснювальної роботи по попередженню невиробничого травматизму на залізничному транспорті серед населення, пасажирів, учнів шкіл, ліцеїв та коледжів, студентів вищих навчальних закладів, у тому числі дошкільних навчальних закладів, що розташовані, у першу чергу, в районах, прилеглих до залізничних колій.
Всім, всім, всім необхідно завжди пам’ятати, що залізниця це зона підвищеної небезпеки, де головним травмуючим фактором був і залишається наїзд рухомого складу та висока напруга в контактному дроті. Знаходження дітей в зоні залізниці може бути смертельно небезпечно. Однак, незважаючи на існуючі правила, деякі діти самостійно знаходяться на залізничних коліях, чіпляються за автощепи і підніжки вагонів, піднімаються на дах рухомого складу. Пустощі не залишаються безкарні, діти отримують травми різної важкості, і, як правило, залишаються інвалідами. Все це можливе тому, що дітям своєчасно не пояснюють, що ігри на залізничних коліях приводять до трагедії.
При відсутності контролю зі сторони батьків, діти безпечно бродять на коліях та шукають забав, розмовляючи в цей час по телефону чи слухаючи музику в навушниках та не помічають наближення небезпеки.
З метою проведення ефективної роз’яснювальної роботи серед учнів шкіл міста, що знаходяться неподалік залізниці, сектор охорони праці локомотивного депо ім. Т. Шевченка разом з профспілковим комітетом профорганізації розробили відповідний інформаційний матеріал та через своїх представників вже провели минулого тижня зустрічі з дітьми шкіл № 3 та №5, заплановано зустрічі у школі № 10 та у міському ліцеї.
Діти з цікавістю беруть участь у спільному обговоренні причин і обставин виникнення випадків травмування людей, отримують інформацію про особливості організації роботи залізничного транспорту в цілому, а також про вагу, швидкість руху та гальмівний шлях поїзда, високу напругу в контактному дроті електрифікованих ділянок залізниць, її травмуючу дію на організм людини та ознайомлюються з вимогами Правил безпеки громадян на залізничному транспорті України.
Залишити відповідь