Дедалі більше українців звертаються до системи безоплатної правової допомоги. Зростає як кількість звернень за правовими консультаціями, так і випадки представництва інтересів вразливих категорій у судах. “Насамперед завдяки системі безоплатної правової допомоги кожен українець може проконсультуватися, як йому діяти у реальних життєвих ситуаціях: як стягнути з недобросовісного роботодавця належну заробітну плату чи захистити свої права як споживача, як оформити спадщину чи врегулювати спір щодо житла, болюче питання – як уникнути домашнього насильства і зберегти сім’ю та сотні інших, – коментує директор Координаційного центру з надання правової допомоги Олексій Бонюк. – На сьогодні понад два мільйони українців уже переконалися, що безоплатна правова допомога – це якісно, доступно та вирішення правових проблем”.
За весь період функціонування системи безоплатної правової допомоги понад 1 млн 360 тис. громадян звернулися до центрів та бюро правової допомоги, понад 530 тис. дзвінків надійшло до єдиного контакт-центру та майже 460 тис. осіб отримали захист у кримінальних провадженнях.
При цьому статистика свідчить про стабільно позитивну тенденцію щодо зростання кількості звернень громадян.
За три квартали 2018 року кількість звернень за правовою допомогою зросла на 12 % порівняно з аналогічним періодом попереднього року – понад 466 тис. осіб та 416 тис. осіб відповідно.
При цьому первинна правова допомога, право на яку мають усі без винятку українці, передбачає не лише надання правових консультацій, а й доступ до медіації, тобто можливість врегулювати спори шляхом переговорів, без звернення до суду. Крім того, за потреби фахівці системи допоможуть скласти заяву чи скаргу, зібрати та оформити необхідні документи.
Зросла і кількість вразливих категорій громадян, яким був призначений адвокат чи фахівець місцевого центру для представництва інтересів у суді, іншому державному органі, органі місцевого самоврядування, перед іншими особами. Потреба у такому виді допомоги зросла на 10 %, і якщо за 9 місяців 2017 року це було майже 51 тис. випадків, то цього року – майже 56 тис.
Відповідне зростання простежується і щодо ключових категорій осіб, які звернулися за захистом своїх прав: на 17 % зросла кількість звернень малозабезпечених українців, на 172 % дітей та на 54 % – внутрішньо переміщених осіб. Статистично це 36 641 порівняно з 31 229, 787 порівняно з 289 та 4 961 порівняно з 3218 осіб відповідно.
Це свідчить, що українці дедалі частіше наважуються вирішувати у правовий спосіб ті проблеми, що інколи накопичувалися роками, оскільки бачать реальні можливості захистити свої права.
Сприяє цьому і реалізація загальнонаціонального правопросвітницького проекту “Я маю право!”.
Правові послуги адвокатів та працівників системи, які надають безоплатну правову допомогу, оплачує держава і вони безоплатні для громадян.
Якщо Вам необхідна правова допомога (юридична консультація, складання заяви, інших документів) – зверніться до Єдиного контакт-центру безоплатної правової допомоги за номером 0 800 213 103 (цілодобово і безкоштовно в межах України). А також можна звернутися до найближчого центру з надання безоплатної правової допомоги: м. Сміла вул. Соборна, 96 А, тел. 2-40-47.
Джерело: офіційний сайт Смілянської міської ради
Залишити відповідь