Важливим етапом підготовки до нового опалювального сезону є збори споживачів теплової енергії, тих, хто займається обслуговуванням житлових будинків та установ і організацій.
Для того, щоб детальніше пояснити, які саме потрібно проводити роботи до опалювального сезону, в травні проводяться збори споживачів теплової енергії.
Слід зазначити, що ТОВ «Сміла Егенргоінвест» завжди враховує те, що споживачам цікаві свої аспекти підготовки до опалювального сезону. Голови ОСББ та ЖЕКу більше цікавляться технічною стороною робіт, зазначених у Приписі, який надається кожній установі до початку опалювального сезону, а споживачів навчальних та медичних закладів, де теплова система не така складна, як у багатоповерхівках, турбують більш загальні питання та отримання Паспорту готовності об’єкту. Тож збори проводяться окремо для кожного з них. 14 травня у школі №1 відбулася зустріч представників «Сміла Енергоінвест» та голів ОСББ та ЖЕКу, 16 травня – з споживачами освітніх та медичних закладів.
Перед початком профілактичних та ремонтних робіт теплових систем у будинках та закладах міста для споживачів теплової енергії підприємство «Сміла Енергоінвест» видає кожному з них Приписи. Для того, щоб взимку було тепло в домівках, представники споживачів повинні проводити ряд заходів, зазначених у Приписі, які спрямовані на підготовку теплової системи до опалювального сезону. По виконанню цих робіт фахівці «Сміла Енергоінвест» проводять перевірку тепломережі кожної будівлі та видають споживачу відповідний Акт, який дозволяє подачу теплоносія на цей об’єкт. Без цього документу теплопостачальна організація не має права подати теплоносій.
Надати пояснення до Припису та відповісти на запитання своїх споживачів на збори прийшли інженер теплової інспекції Борис Рижков та технічний директор ТОВ «Сміла Енергоінвест» Денис Кононець. Борис Петрович зупинився на кожному пункті підготовчих робіт.
Є загальні питання для всіх будинків, є роботи, які спрямовані на усунення конкретних проблем в опалювальний сезон. Список робіт формується на основі записів в дефектному журналі, який веде кожен представник споживачів та записує туди усі неполадки, виявленні в опалювальний сезон.
Усі роботи та норми належної підготовки теплосистем описані у Правилах технічної експлуатації теплових систем. Там чітко зазначено чим займається організація, яка постачає теплоносій та як споживачам обслуговувати системи, які це тепло отримують.
Але є питання, які вирішуються спільно обома сторонами – тепло постачальником та споживачем тепла. Тож на таких зборах ми підказуюємо, нагадуємо, як краще підготуватись до опалювального сезону.
Зокрема, особливу увагу варто звернути на ремонт запірної арматури та справності вимірювальних приладів, таких як лічильники та термометри. Важливо дотримуватись системи фарбування трубопроводу мережі теплопостачання. Усі трубопроводи подаючого та зворотного руху теплоносія треба фарбувати згідно правил. Тож, коли інспектор держенергонагляду перевірятиме заклад з готовності теплосистеми до опалювального сезону, то правильно пофарбовані труби додадуть до готовності плюс, адже теплосистема пофарбована, місце розташування теплопроводу чисте та прибране.
Що стосується позначок трубопроводу, то на кожному з них малюється кільце в зоні вузловоду, наступне через 2-3 метри. Причому, кожна труба позначається різним кольором цих кілець. Це допомагає при перевірці визначити тип труби – провідну або зворотну, а у випадку неполадок швидко визначити, де саме виникла проблема. При фарбуванні запірної арматури не треба замальовувати засувки та ті елементи, які мають робочу зону, наприклад, штурвал, та місце, де гайка змащується графітним мастилом. Це може призвести до того, що задвижки перестануть працювати. Не варто фарбувати и болти, які підлягають змащуванню. Змащувати ці елементи треба не рідше, ніж 1 раз на місяць. Також слід звернути увагу на сальникову набивку та матеріал, з якого він зроблений, адже, наприклад, навіть міцна гума без належного догляду може через морози потріскатись.
Термометри повинні бути в захисному чохлі та чисті, щоб на шкалі можна було визначити температуру. Обов’язково потрібно використовувати лише спиртові термометри, це зазначено у правилах безпеки. Пошкодження ртутного термометра, розташованого біля тепломережі може привести до поганих наслідків, тому їх не використовують. Окрім термометра потрібно також мати тепловий лічильник, він дозволяє визначити кількість спожитої теплової енергії, яка проходить через трубу.
Кожен споживач також повинен мати манометр, який дозволяє оперативно виявити проблемну ділянку труби, де тиск не відповідає нормі, через що виникають проблеми з розподілом теплоносія по системі.
Загалом, згідно плану будівель, зокрема закладів освіти, цих приладів має бути кілька. Якщо прилад не працюватиме належно, то при перевірці закладу держенергонаглядом може бути накладений штраф за неналежний стан тепло системи, а підприємство, яке надає послуги має право подати документ про неготовність того чи іншого закладу до опалювального сезону і, відповідно, не подати туди теплоносій.
Якщо споживач сумнівається, чи правильно працює його манометр, це завжди можна перевірити у лабораторії «Сміла Енергоінвест». В цьому році це зробити стало ще простіше. Достатньо підійти в метрологічний відділ, залишити контактні дані та пристрій. Якщо манометр працює, його відкалібровують та ставлять печатку підприємства. До речі, штамп метрологічної служби повинен бути на кожному манометрі. Це важливий фактор при перевірці держенергонагляду та теплопостачальної організації.
Приміщення теплових вводів має бути відремонтованим, чистим, очищеним від сторонніх предметів та пристосованим для роботи, мають бути проведені опоряджувальні роботи. Теплоносій має бути закритим від доступу сторонніх осіб.
Для запобігання замулення труб потрібно проводити промивання систем теплопостачання. Робити це треба згідно інструкції у присутності теплової інспекції «Сміла Енергоінвест». За результатами робіт складається відповідний акт.
Якщо з роботами по промиванню систем, гідравлічним випробуванням чи іншими роботами у споживача виникають проблеми, «Сміла Енергоінвест» може виконати ці роботи за окремою домовленістю. Список робіт, зазначених у Приписі невеликий, їх цілком можливо виконати до перевірки. Якщо у споживача є потреба перенести перевірку, це також можливо зробити, але, звісно ж, за повідомленням підприємства, інакше, якщо об’єкт до зазначеного часу не підготується, він може не отримати дозвіл на отримання теплоносія у зимовий період.
Та лише зборами допомога «Сміла Енергоінвест» споживачам тепла не обмежується. Під час підготовчих робіт споживачі завжди можуть звернутися до підприємства за консультацією. За необхідності деякі роботи, наприклад, гідравлічні випробування теплової системи, можуть за домовленістю зі споживачем, виконати спеціалісти «Сміла Енергоінвест». В кожен Припис, в залежності від того, які виникали проблеми у системі теплопостачання під час зимового періоду, додаються роботи, спрямовані на усунення виявлених проблем та покращення роботи теплосистеми.
Залишити відповідь